H&M Conscious Exclusive 2016 – Sanat tarihi geleceğin modasına ilham veriyor
H&M,
Paris’teki Louvre Sarayı’nda yer alan Musée des Arts Décoratifs
ile işbirliği yapacağını duyurmaktan mutluluk duyuyor. Müzenin
arşivlerinden esinlenerek tasarlanan yeni H&M Conscious
Exclusive koleksiyonu, Fashion
forward - Three centuries of fashion sergisinin
açılışıyla birlikte 7 Nisan’da satışa sunulacak. Parisli
sanat direktörü, stil ustası ve sürdürülebilirlik şampiyonu
Julia Restoin Roitfeld kampanyanın yüzü olacak. Koleksiyon 7
Nisan'dan itibaren dünya çapında yaklaşık 180 mağazada satışa
sunulacaktır. Türkiye’de de bu limited edition koleksiyon sadece;
İstinye Park, Zorlu Center, Bağdat Caddesi, Ankara CEPA ve İzmir
Point Bornova mağazaları’nda moda severlerle buluşacaktır.
“Böyle
benzersiz bir projenin elçisi olmaktan gurur duyuyorum. Sanat ve
moda tarihinden esinlenen bir koleksiyon oluşturma fikrinin dahice
olduğunu düşünüyorum. Özellikle de, modanın geleceğini
oluşturan yenilikçi sürdürülebilir malzemelerden yapılmış
olması harika. Koleksiyonda
en sevdiğim parçalardan biri, Gustave Moreau'nun bir tablosundan
esinlenilen mini asimetrik elbise. Hem doğa dostu ve sürdürülebilir
bir kumaşın hem de eski bir tablonun kullanılmış olmasını
seviyorum. Kırmızı halıda giyilebilecek şıklıkta
sürdürülebilir giysiler bulabilmek mükemmel”
diyor Julia. Farklı kişisel stil anlayışıyla tanınan Julia,
rahat, doğa dostu ve modern havalı stilin vücuda gelmiş halidir.
H&M
tasarım ekibi, bu Conscious Exclusive koleksiyonu için müze ile
birlikte çalışarak yüzlerce yıllık moda koleksiyonlarının
yanı sıra Gustave Moreau gibi sanatçıların da çalışmalarından
ilham aldı. Sonuç olarak ortaya, insanı dokunmaya çağıran,
tarihin estetiğine de sahip olan ve modern kırmızı halı
parçalarından oluşan şık bir koleksiyon çıktı.
H&M
Kreatif Direktörü Ann-Sofie Johansson, “Bu koleksiyon ile
sürdürülebilirlik fikrini ileri düzeylere taşıdık. Geri
dönüştürülmüş camdan yapılmış boncuklar ve yapay elmaslar
ya da geri dönüştürülmüş eski kot kumaşlardan üretilmiş bir
malzeme olan Denimite gibi yenilikçi malzemelerle çalışarak,
sofistike bir cazibeye sahip çağdaş stiller oluşturduk.
Yenilikçi sürdürülebilir malzemelerin ve gösterişli işlemelerin
kullanıldığı koleksiyonda referanslardan, şekillerden ve
dokulardan oluşan katlar, güçlü dekoratif aksesuarlar ve Art Deco
stilinden esinlenen takılarla tamamlanıyor
” diyor.
Ağır
elbiselerde, gösterişli kaftanlarda ve heykelimsi eteklerde akıcı
ve kolay bir siluet görülüyor. Baskılar, sürpriz etkisi
oluşturuyor ve elbiseleri göz yanıltıcı tablolara veya
heykellere dönüştürüyor. Derin yakalı uzun balo elbisesinde
mermer deseni kullanılırken, dökümlü elbise Botticelli'nin Three
Graces tablosundan bir parçayla bezeniyor. Kısa elbiseler ve
resimli bluzlar gösterişsiz ve sofistike bir etki yaratarak,
günümüzle geçmiş arasında heyecan verici ve eklektik bir bağ
oluşturuyor.
Malzemeler
arasında organik ipek, kenevir, geri dönüştürülmüş keten ve
Tencel®
karışımlarının
yanı sıra geri dönüştürülmüş camdan yapılmış boncuklar ve
yapay elmaslar, geri dönüştürülmüş eski kot kumaşlardan
üretilmiş bir malzeme olan ve moda şirketleri arasında ilk kez
H&M tarafından kullanılan Denimite gibi yenilikçi malzemeler
yer alıyor.
H&M,
Musée des Arts Décoratifs'teki Fashion
Forward - 300 years of Fashion
sergisinin özel sponsoru olacaktır. Pamela Golbin, serginin Baş
Küratörüdür. H&M,
hem 2004 yılında Karl Lagerfeld ile yapılan ilk H&M tasarımcı
işbirliğinden bir siluet, hem de yeni Conscious Exclusive
koleksiyonundan bir siluet dahil olmak üzere H&M arşivlerinden
seçilen tasarımları içeren serginin özel sponsoru olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Thanks for your comments.